Träningsverk... ja tack!

Idag har jag provridit i min nya sadel.. de var lättare sagt än gjort.. Man får juh inte ha några stigbyglar så bara att komma upp var juh ett projekt i sej.. När jag står där på min pall och lagt upp benet över sadeln och inser att "de här kommer inte gå".. då går Livi iväg.. så jag åker rakt ner i backen.. Tack!
Men efter ytterligare uppbyggnad av min pall så kom jag upp.. sen när vi börjar trava så tycker Livi att vi ska gallopera.. ok.. de går juh bra.. men när vi ska sakta av.....
Livi har juh inte den mest mjuka lugna traven precis.. Jag höll på att ramla av sjutton gånger.. Mina insidalår höll typ på att ramla av.. Jag fixade inget längre ridpass och när ja hoppade av kändes de som att hästen var kvar mellan mina ben.. Jag kommer nog ha årets träningsverk om någon dag.. längtar inte!!
Men ja inser juh att lite balasträning  vore bra att satsa på i framtiden =)

Se Så fin den är =)


Sen var det dags för "så ska de låta"-kväll hos Frida. Dirie tycker att de är väldigt roligt att vara hos Frida.. hon har så många roliga leksaker!


Kommentarer
Postat av: elin

hahahahah! jag dör! ramla du av? hehe... tur hon är snäll alltså!

2009-04-25 @ 12:56:56
URL: http://elinmalmsten.blogg.se/
Postat av: erica

haha ja jag ramla rakt i backen =P

2009-04-25 @ 20:52:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0