Flytt med Livi

Igår var de dags för Livi att flytta till nya stallet. Jag gick hem lite tidigare från jobbet och åkte till Sandra för att hämta hennes transport som jag skulle låna.. Det gick inte så bra, handbromsen hade frusit och vi tog oss inte ifrån parkeringen ens. Det var bara att åka och hyra en finka istället. Efter många om och men och bilturer fram och tillbaka genom stan så kom vi till slut till stallet och hämtade Livi. Som tur är så han man ju en snäll häst. Hon var väldigt snäll och lasta och när vi kom fram till nya stallet så fann hon sej direkt.
Idag fick hon gå ut i hagen med sin nya kompis Dwight. Det verkar ha gått jättebra. Livi gillar de nya höet =)
Idag har vi varit på surf och på sadelprovning. Min sadel passade väldigt bra, behövdes bara plockas ut lite stoppning på mitten. Så de skulle Sonja fixa tills imorrn. Hon tog sadeln och jag fick rida barbacka hem. Bra träning!!
Nu ska ja plåstra om Naomis lilla tass. Hon har ju lyckats bryta av en klo och de blev lite infekterat. Men jag smörjde med lite penicillinsalva och nu ser de mycket bättre ut bara efter två dagar. På torsdag ska vi till veterinären så han ska få titta om de är mer klo som behöver dras ut.. De är inte lätt att vara Naomi!



Men hon är väldigt söt =)                          (foto: Therese Häggmark)




Kommentarer
Postat av: Therese & Co

Ojdå! Hur har det gått för Naomi och tassen?

2010-02-04 @ 22:07:17
URL: http://domestictherese.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0