en liten uppdatering..

oj va tiden springer iväg..
Imani växer så det knakar.. Var med Dirie till veterinären idag och då passade jag på att väga Imani.. 10 kg väger hon nu!!! För en och en halv vecka sedan var vi där och vaccinerade och då vägde hon 8,5 kg.. helt otroligt! Hon är en riktigt social och tuff liten tjej. När vi kom in till veterinären förra gången sprang hon direkt fram till en stor shäfer som låg där på golvet. Det var en snäll herre som låg där och lät Imani hälsa. Sen träffade hon en whippet som hon blev väldigt kär i. Imani hälsade på allt och alla och tyckte att det var himla spännande att vara där. Det var lika spännande idag trots att hon fick en spruta förra gången.
Samma sak när vi var på Loboo förra veckan.. då gick hon rakt in och började undersöka allt som fanns i butiken. Sen fick hon godis av en snäll tjej som jobbade där =)

Hon har även blivit väldigt duktig med rumsrenheten.. de händer väldigt sällan olyckor inne nu.. Hon sover i sängen varje natt.. på morgonen vaknar jag av att nån gnager mej i fingrarna =)
Jag har anmält henne till första utställningen.. den 24 april är det dags.. De ska bli väldigt kul och se hur det går.. Hennes bror ska också vara med på utställningen =)

Dirie var ju som sagt på besök hon veterinären. Jag ville kolla upp hennes öron som alltid krånglat lite.. Men idag var dom väldigt fina tyckte veterinären och hon tyckte absolut inte att det behövde behandlas.. så nu kan jag slappna av och släppa det iaf.. en sak ut världen!

Jag och Livi har kommit igång bra med hoppträning. Vi har fått hoppa in i en grupp 3 veckor irad nu. Det går bättre och bättre så de är väldigt kul! Livi känns frisk och fräsch efter alla hältor i höstas så jag hoppas de håller i sej nu.. hon verkar trivas väldigt bra i nya stallet iaf! Busar, äter och mår gott =)

Slutligen måste jag gratulera Diries bror Zeo som igår var i Norge på utställning och blev internationell och nordisk utställningschampion! Grattis också till Lelle som blev nordisk champion!



Lilla sötnosen!


Kommentarer
Postat av: Therese & Co

Vad roligt att få höra vad ni har för er. Så stor Imani har blivit! Jag fattar inte att Meyas valpar kommer att bli så stora en dag och ännu större!! De är ju så småå nu. Spännande med utställning som närmar sig...

2010-03-25 @ 21:52:41
URL: http://www.domestictherese.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0