Semester!

Jag har snart haft 10 underbara semesterdagar och det känns som att veckan har varit jättelång.
Började semestern med en tripp till fjällen med Andreas. Vi åkte till vår stuga i Joesjö, mellan Tärna och Hemavan. Vi hade planerat att fjällvandra lite, bara dagsturer. Vi kom upp på lördageftermiddag och då gick vi en liten sväng upp på "lillfjället" bakom stugan. Tänkte spana efter lite kantareller. Det hittade vi inga, men vi hittade lite hjortron. Så när vi kom hem åkte jag iväg på Tärnavilt och inhandlade lite vaniljglass och så åt vi den med varma hjortron till efterrätt. *Mums*

På söndagen tog vi bilen till fjällhotellet i Hemavan, där Kungsleden börjar. Vi gick därifrån till Viterskalsstugan. En liten vandring på 1,2 mil. När vi kom fram tillagade vi lite frystorkad mat som vi fått av Madde och Fredde innan vi for. Väldigt gott! Sen var det bara att traska hemåt igen. Vår lilla vandring tog oss ca 7 timmar och när vi kom hem var vi rätt så trötta allihopa, men det var en härlig upplevelse!

Måndagens vandring blev lite kortare. Vi gick upp till Atoklinten, ca 4 km enkel väg. Själva Atoklinten är en stor stenklippa, el vad man ska kalla det. Det stormade ganska ordentligt där uppe så vi tog oss inte ända upp på toppen, men vi kom ända väldigt högt upp och utsikten där uppe var helt fantastisk!
Vi kröp in i en liten glugg där det var hyffsat vindskydd och kokade nudlar i vårt nya trangiakök som vi också fick av Madde och Fredde =)
På vägen hem träffade vi en liten flock med får på fjället!

En lite kallkälla. Atoklinten i bakgrunden.

Utsikten

På Ato

Jag ligger uppe på Ato.

Matlagning

Fåren =)

På tisdagen regnade det hela dagen så vi höll oss mest inomhus. Åkte en sväng till Hemavan och åt lunch bara och sen på onsdagen packade vi ihop och åkte hemöver.
Tänkte lägga upp lite mer bilder i galleriet på hemsidan. Hoppas jag hinner med det imorrn.

Resten av veckan har spenderats med nära och kära. Maria och Andreas har varit hemma från Stockholm så vi har umgåtts lite med dom. Så roligt att få träffa dom, de blir ju inte så ofta!
Drog en fantastisk spelkväll hos Malin och Niklas i lördags. Blev många skratt den kvällen! =)
Nu är jag tillbaka i Umeå och verkligheten igen.