Our Crib

Nu är det banne mej dags för ett blogginlägg. Det har varit fullt upp senaste månaden med tapetsering, målning, golvläggning, julfirande och nyårsfirande!

Jag och Andreas hade det helt underbart i Thailand! Vi åt massa god mat och bara solade och myste. Gjorde några utflykter på olika öar. Helt otroliga ställen! Det är såå fint i Thailand. Favoritstället blev nog till slut Similian Island. Havet var så tukost som det kan bli och sanden vit som snö! Magiskt! Vi åkte på en dagstur dit, så vi fick åka runt på 4 st öar. Vid två av dom fick vi hoppa från båten och snorkla en stund. Mycke fina fiskar såg vi, Andreas fick tom se en havskrait! Inga sköldpaddor dock, som tydligen skulle finnas där..  


På Similian





En båt om följde med Tsunamivågen 2 km i på land.


Nu har vi bott i vårat nya hus i en månad lite drygt. Vi trivs hur bra som helst! De är underbart att ha sitt eget. Hundarna är överlyckliga. Så fort dom kommer ut är det fullt ös =)
Vi har som sagt renoverat en del. Målat, tapetserat och lagt golv i hela nedervåningen. Nu håller jag på att måla vår trapp och Andreas ska sätta in ny nålfiltsmatta. Kommer blir så fint!
 
Some pics:


Sovrummet


Myshörnan


Vardagsrummet


Min fina björk

Nytt år, nya utmaningar. Om två veckor ca blir jag ekonomistudent. Blir spännande!
Skidsäsongen är i full gång och Dirie är taggad till tusen och Imani börjar förstå vad det går ut på. Nu ska vi se om vi kan lyckas få en plats i nåt lag på vindelälvsdraget. Vore skoj att åka nån sträcka iaf!

Nu måste jag fortsätta med målningen! =)



Kommentarer
Postat av: Therese & Co

Vad härligt ni ser ut att ha haft det i T och vad fint ni har det i huset! Vill se mera bilder!! =) Ha det gött och lycka till med studierna!

2012-01-29 @ 01:02:35
URL: http://domestictherese.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0