Viltspår och hoppning

Imorse åkte jag och Anna med vovvar till Västansjö.. Jonna skulle gå ett viltspårsprov. Jonna spårade väldigt, väldigt bra idag, gick av spåret efter första vinkeln men gick tillbaka snabbt och sen spårade hon exemplariskt resten av spåret. De skrev Leif (domaren) på protokollet åxå.. "Jonna spårar exemplariskt i lugnt och bestämt tempo"
Det blev såklart ett 1:a pris =) Och hon avancerade 1 min. Gick hela spåret på 25 min. Det är de snabbaste hon har spårat!
Efter spårningen åkte vi till Zoocenter för att köpa lite foder. Jonna och Naomi fick följa med in för att få välja en gosak.. de blev en grisknorr.. *mums*
Jonna la sej framför kassan och mumsade på den medans Indy valde ut vilken färg han skulle ha på sitt nya halsband.

Sen blev de lite mat och vidare till stallet. Idag stog de hoppning på schemat. Livi var väldigt pigg idag och tyckte att det var superkul att hoppa. De gick liiite fort mot vissa hinder men hon hoppar väldigt bra!
Jag hade juh såklart med mej min privata fotograf Anna *blink*
Det är så roligt när man får fina kort =) Nu hoppade vi juh inte så högt idag, korten blir juh lite roligare om man hoppar högre..

När ja kom hem från stallet så gick jag ut på en prommis me hundarna.. då träffade vi på vår lilla igelkott.. Den bor nog här i närheten för den är ofta och smyger runt vårat hus.. Såååå söt!
 


Vår lilla Igelkott



(foto: Anna Lindgren)


Lite galen stundvis =) (foto: Anna Lindgren)


Mysig bild.. om man bortser från ryttaren...... (foto: Anna Lindgren)

Nu ska jag krypa ner i sängen men min Stieg Larsson.. så spännande!! =)

Kommentarer
Postat av: Therese & Co

Kul att det gick så bra för Jonna att spåra idag! =)

Jättefina blider på dig och Livi, det ser så härligt ut!

2009-10-03 @ 18:46:16
URL: http://thereseonline.zoomin.se
Postat av: denise

Livi är ju döläcker!!

Hade tänkt hoppa idag, för att Busans energi skulle minska något, men icket. Det stormar ju för tusan!! Å regnar. Jag är ju som bekant gjord av socker... Måste dessutom börja jobba bort rundbalsmagen som har börjat visa sig nu... H-hm... ;) nu har jag skrivit lite på bloggen igen! Har varit dåligt på den fronten i och med all flytt osv, men nu ska det bli ändring på det!

2009-10-04 @ 15:42:43
URL: http://deniseolofsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0