Saknar Livi...

I måndags åkte Livi till sin nya ägare i Skåne.. Igår efter 23 kom hon äntligen fram, pigg och nyfiken som hon alltid är. Det var en lång resa och det känns skönt att veta att hon kommit fram välbehållen.
Det går inte att beskriva hur svårt det var att skiljas från henne.. när transporten rullade in på gården fick jag panik.. Man tycker att man är har förberett sej länge och att man är beredd, men det var som att få en hård spark i magen!
De är så sjukt jobbigt att inte ha henne hemma, men trots det så har jag ingen ångest över beslutet. Det känns som att det blev helt rätt och även om jag kommer bryta ihop lite då och då ett tag framöver så vet jag att hon kommer få de liv alla hästar önskar sej...
De är dessutom nästan sommar därnere och dom släpper hästarna på bete om ett par veckor. Här hade hon fått vänta minst 1,5 månad. 
Dom väntar föl där också så då får hon hjälpa alla stona att passa dom. Hon kommer få ett jättebra liv och förhoppningsvis ett eget föl framöver. 
Jag får helt enkelt börja semestra i Skåne! 








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0