Vårsnygg

Igår fick Dirie ny frisyr.. blev sportpudel igen. Tycker hon var så söt förra sommaren när jag raka ner henne så de fick bli så nu igen. Tror hon tyckte att det var skönt, hon blev helt galen och dampa lös så fort hon fick chansen ute =)
Idag har vi tränat lite lydnad. Gjorde en skitsnygg "ruta" och fjärrdirigeringen för lydnadsklass 3 börjar bli riktigt bra.. gör snygga skiften! Känns som att vi snart är redo för en start i trean, men först måste vi ta ett förstapris i tvåan!
Imani har blivit inklickad också och idag tänkte jag att hon skulle få lära sej snurra genom att jag klickade när hon vred på huvudet. Efter ett tag när dom fattat grejen provar dom mer och mer och till slut snurrar dom. Imani knyckte lite på huvet och jag klicka. Enda problemet var att hon samtidigt gick ett steg bakåt och trodde då att det var det som var bra. Så sen när jag stog och tittade på henne och väntade på att hon skulle prova nåt så tar hon och backar genom halva vardagsrummet. Flera gånger gjorde hon de.. haha.. de är bra att kunna sen om man behöver dirigera dom in i rutan =)
Snurra får vi lära en annan dag!
O jäklar vilken ögonkontakt.. tittade mej i ögonen hela tiden när jag väntade på att hon skulle göra nåt..
Hon är en sån himla trevlig valp! Börjar bli en riktig kelgris också =)

Jag har också blivit vårfin idag. Har varit och fixat naglarna =)



Nya frillan.. Söööt!



Lite oskarp men så himla rolig bild! =)



I rutan


Har fått lite uppdateringar om Livi. Hon verkar ha de bara bra i skåne. Har fått en pojkvän och blivit betäckt. Så förhoppningsvis är hon dräktig =)
Hon har även fått nya kompisar, 5 st damer! Tror att hon trivs som fisken i vattnet =)




 

Kommentarer
Postat av: Brallan

Jojjo, nu börjar de hända saker....men känner mig inte halvfärdig ens =/ Va kul att de går bra för er!! Blev så sugen på att klippa hundarna o nu blev jag ändå mer sugen då jag såg Dirie =) Jaa, i helgen syns vi!! Inget är färdigplanerat utan jag är öppen för förslag, höhö, nått speciellt du är sugen på att göra? Pussar

2010-05-06 @ 08:56:47
URL: http://malinstenbergs.blogg.se/
Postat av: Therese & Co

Wow! Vad fin hon är i sin sportfrilla! Kram

2010-06-04 @ 15:03:23
URL: http://domestictherese.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0