Brukstävling och mera eftersök

I fredags ringde pappa mej och sa att dom hade skjutit en älg som gått iväg en liten bit innan den föll. Så jag tog med mej Jonna för att spåra den.
Hon tog upp spåret direkt och tuffade iväg och spårade fram till älgen. Den här gången tyckte hon att den var lite mer intressant också. Kommer kanske mer och mer ju fler gånger hon får stöta på en älg.
Hon är så duktig lillaJonna!







Igår var jag och Dirie på bruksprovspremiär. Tävlade i appellspår. Spåret fick vi lägga ute på en åker, vilket jag aldrig tränat, men de gick skapligt iaf. Hon gick över första apportpinnen och strula lite i första vinklen, men sen spårade hon klockrent resten och plockade upp dom andra pinnarna!
Lydnadsdelen var både bra och dålig. Dirie blev superspeedad och flamsa bort läggande u gång och hoppet. Dom andra momenten gjorde hon väldigt bra! Det slutade på 167 poäng och Godkänd.
Så jag är ändå nöjd med debuten. Man behöver inte vara orolig för att hon inte tycker att de är roligt iaf!
Vi får en ny chans nästa helg!

Igårkväll blev de lite party hos Felizia och sen en snabb utgång. Mycket trevligt!


Kommentarer
Postat av: Brallan

Sööööt!! Å tack för helga gulla :D

2010-09-20 @ 19:15:51
URL: http://malinstenbergs.blogg.se/
Postat av: elin

jo jag ha hosta också men inte så allvarligt om jag brukar ha. de värsta är att jag brukar alltid få lunginflammation när jag blir förkyld. jag kurerar mig så gott de går. puss hoppas du håller dig frisk!

2010-09-23 @ 16:43:24
URL: http://elinmalmsten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0