Helg i Sollefteå

I fredags åkte jag till Sollefteå. Fredagkväll tillbringade jag med mina underbara vänner, Malin, Elin, Felizia och Niklas.

Vi uppsökte en uteservering och intog lite god dryck. Vädret den här helgen har juh varit för bra för att vara sant!

På lördag morgon knallade jag och pappa ut i skogen och la ett öppenklass viltspår till Jonna som blev en liten bit över 600m långt. På eftermiddagen tog vi med oss Jonna ut i skogen så hon fick spåra. Det var juh som sagt väldigt varmt  ute och de gör att lukten försvinner väldigt fort. De är absolut bland svåraste förhållandet att spåra i.
Jonna var väldigt trött pga av värmen redan innan men hon spårade väldigt bra! Hon tappade bort sej lite på dom torraste och varmaste ställena men löste de efter lite ringning.
Jag trodde ett tag att vi skulle få ge upp när hon snurrade omkring men Jonna bara fortsatte..
När det var 50m kvar av spåret sköt pappa ett skott.. Jonna hoppade till och sen gick hon direkt på spåret och fortsatte.. hon är 100% skottfast.. *puh*
En sak har jag iaf lärt mej om Jonna i helgen.. -Hon ger aldrig någonsin upp! =)
Senare på eftermiddagen började de ramla in folk i vårat gigantiska partytält som vi byggt upp. Det var dags att fira Maddes 40-årsdag. Det blev en lång och trevlig kväll med massor med god mat och dryck o allsång =)
Söndan blev lugn med lite solning, titta på Zeos valpar och sen pizza med malin innan jag styrde hem till Umeå igen!


Kommentarer
Postat av: Therese Meya & Alina

Vilken härlig helg! Mysigt att få kika på Zeo & Divas valpar! Är valpsjuk nu!!

2009-06-30 @ 19:15:46
URL: http://thereseonline.zoomin.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0