ÄlgjaktsPremiär..

Väckaren ringde 04.40 imorse. 05.00 begav jag mej till torpet för att möta upp jaktlaget. Traskade iväg ut i skogen 06.00. Började med att sitta på pass i ett par timmar med pappa. Där hände de inte mycket och vid halv nio tog vi oss tillbaka till torpet för att äta frukost. Sen gick vi ut i skogen igen.. Den här gången fick jag gå med Fredrik som gick med hund. En ganska oerfaren jämthund vid namn Isor. Det var väldigt intressant att få gå med och se hur Isor jobbade. Tyvärr blev de inga älgar skjutna den här gången heller.
Efter en liten fika till vid 13-tiden gick vi ut en sista gång.. Den här gången hade vi en annan hund, en gråhund som har varit med några år, Ante..
Han for iväg nån gång troligtvis efter en älg och vi trodde att vi skulle skjuta nån då men de blev inge av.. =(
Meningen med de hela var juh att Jonna skulle få spåra lite, gå från skottplats fram till älgen bara för att få prova på skarpa lägen..
Men de kommer en dag imorrn med.. Imorrn tänker jag vänta hemma i sängen tills dom ringer och säger att dom har skjutit =)
Jag är helt slut efter min dag i skogen. Kom hem igen vid 17-tiden. Har väl traskat i skogen sammanlagt ca 4 timmar.. Så nu ska jag hoppa i säng.
Det har dock varit en rolig och intressant dag!  :D






 Gamla bilder ja hittade i pappas dator =)

Kommentarer
Postat av: Therese & Co

Spännande med älgjakt! Hoppas ni får skjuta nått! Jag ska ta hundarna och åka upp till pappa på söndag- måndag för att vara lite stand-by med Meya...Kram//Therese

2009-09-18 @ 13:41:28
URL: http://thereseonline.zoomin.se
Postat av: Brallan

Blir de ingen älg skjuten så kan ni ju gömma Vicky i skogen så kan Jonna få leta upp henne ;) SötVicky!!

2009-09-19 @ 00:26:39
URL: http://malinstenbergs.blogg.se/
Postat av: elinmalmsten

åh va mysigt! vill också på älgjakt! bättre lycka nästa gång! puss

2009-09-24 @ 17:23:00
URL: http://elinmalmsten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0