Botten is nådd...

Efter lång tid av diverse behandlingar och konstateranden från kunniga människor har jag tagit det fruktansvärda beslutet att sälja min rödhåriga skönhet - Livi.
Hon är helt enkelt för trasig i kroppen och kommer inte hålla för ridning på min tänkta nivå.
De är typ två veckor sen ja bestämde mej, men har inte kunnat förmå mej att skriva det än.. Det är nog de svåraste beslut jag tagit hittils och den dagen hon åker ifrån mej kommer jag förmodligen dö en stund...
Har dock hittat en köpare som verkar väldigt bra. Dom föder upp varmblod och gotlandruss. Dom har 9 ston som går tillsammans i stora hagar tillsammans med sina föl.
Jag tror att de är ett liv som Livi skulle trivas väldigt bra med då jag märkt att hon tycker att de är väldigt viktigt att ha en flock.. Hon är en mycket gladare häst nu sen hon fick kompisar i hagen..
Och om hon dessutom får en liten fölunge att ta hand om blir hon nog jättelycklig! Det vore väldigt kul om nåt föl lyckades ta sej ut på tävlingsbanorna så man får följa det också!
Enda negativa för mej är att stuteriet ligger i Osby, Skåne.. Så de blir långt att åka och hälsa på. Men bara hon får de bra så är jag nöjd med de!





       








Kommentarer
Postat av: Therese&Co

Förstår din vånda! Tråkigt att måsta ta det beslutet men även klokt. Kanske får ni det båda bättre... Hon är så otroligt vacker på bilderna!

Kramar

2010-04-14 @ 22:27:39
URL: http://domestictherese.blogspot.com/
Postat av: Brallan

Huvva =( tufft beslut....de va då fasiken att kroppen inte ville läka ihop ordentligt. Hoppas hon får de bra tillsammans med de andra tanterna =) Puss på dig!

2010-04-15 @ 17:20:20
URL: http://malinstenbergs.blogg.se/
Postat av: elin

hoho.. jag sökte på MAVA på sjukhuset men chefen dök aldrig upp till intervjun. så nu blir de till å söka nå anne. =(

2010-04-24 @ 10:15:59
URL: http://elinmalmsten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0