Fransar

Idag har jag fått lära mej hur man gör ögonfransförlänging. Det var ruskigt pillrigt och inte helt enkelt i början, men efter ett tag började man få till det. Men de krävs en del träning för att komma upp i tempo! Vi gjorde lite på varann. Jag fick en halv fransförlänging, vilket innebär att man bara lägger fransar från mitten av ögat och ut. Vi hann inte med att göra mer, men vi ska ta en träningskväll här framöver och då ska jag fylla ut mera tror jag. Känns himla roligt att ha fina, långa ögonfransar!
Försökte ta bilder men det var inte helt lätt. Lägger ut dom iaf..





De skulle förmodligen behövas sättas lite tätare också, men tiden räckte inte till.


Har även varit på Surf och ridit en extra ridlektion idag. Känner att jag behöver lite mer träning så då är det bra att dom har extra tider varje vecka.
Ridlektionen gick super idag! Allt stämde verkligen och min ridlärare var väldigt nöjd med mej idag! Kul att höra!
Hästen var faktiskt tervlig att rida, passade tydligen med mej. I stallet var han dock mindre rolig. När jag skulle kratsa bakhovarna så la han iväg en spark. Ojoj tänkte jag! Prova igen och han bara sparka. Träffade mej på vaden och låret. Tyckte först inte att de gjorde så ont, men efter lektionen hade vaden börjat stelna till och nu är den alldeles hård och öm. En liten "lår"-kaka... aja.. smällar man får ta. Får vara glad att de inte var värre!




Kommentarer
Postat av: Brallan

Å va fint :D Kul me långa tjusiga fransers!

2010-12-02 @ 22:07:02
URL: http://malinstenbergs.blogg.se/
Postat av: elin

Så nice! Så fin du ä!

Hoppas de går över med "vad/lår"-kakan! hahaha trevliga varelser

2010-12-03 @ 12:34:57
URL: http://elinmalmsten.blogg.se/
Postat av: Fillie

Taaack gulla :D Ja, gillar den skarpt! Va kul med fransförlängning också!

När kommer du vid jul?! För visst kommer du :) Och hur länge blir du hemma?

PUSS

2010-12-07 @ 18:50:44
URL: http://feliziaaslund.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0