London

Nu kan jag äntligen uppdatera.. har fått nått skumt virus på min dator så jag den funkar väldigt dåligt!

London var iaf helt amazing! Vilken trevlig stad! Vi började veckan med shopping. Åkte först till en marknad där jag inte hittade nåt i min smak, men på vägen dit fick man iaf se lite av London. Sen åkte vi in till stan och där shoppade jag loss! På eftermiddagen bjöd Lena oss på Afternoon tea på Brown hotel. Det var en upplevelse för sej! När dom tagit våra jackor, lagt ut servetten i våra knän och tagit vår tebeställning dukades det upp fat med smörgåsar, nybakta scones och småkakor, vilket fylldes på allt eftersom vi åt.





Nästa dag var också fylld med shopping. Jag var helt knäck där i slutet av dagen. Måste ha gått flera mil totalt! Och på det så bodde vi på fjärde våningen på hotellet, som saknade hiss!

På tisdan var det dags för kurs. De vi egentligen åkte dit för. Första dagen innehöll bara demonstrationer  på klippningar och färg av ett gäng ruskigt duktiga frisörer. Dom andra dagarna jobbade vi med modeller varvat med demonstrationer. Det var den mest givande kurs jag varit på i min enormt långa liv som frisör. Nu sen man kom hem känner man sej hur inspirerad som helst och jobbet blev 10 gånger roligare!




En av deras kollektionsmodeller..

På torsdagkväll gick vi och såg musikalen Thriller. Det var verkligen veckans höjdpunkt! Shit vilka duktiga människor! Helt otroligt!  Va mycke bra musik denna Micheal Jacksom gjort!
Jag fick även uppleva höjdskräck för första gången i mitt liv. Vi hade platser på balkongen högst upp.. när man klev ut där första gången kändes de som att det var ett stup på 100 meter rakt ner till scenen. Men man vande sej efter en stund.





Efter London-resan har ja försökt hitta tillbaka till verkligheten. Det drar ihop sej till tävlingar med Dirie snart. På lördag ska vi debutera i bruks och på sönda ska vi tävla lydnad. Så lite träning har jag försökt klämma in.

I söndags var det dags för Imanis officiella utställningsdebut. Den hade nästan inte kunnat gå bättre! Hon visade sej som att hon aldrig gjort annat (nästan) och slutade som 2:a bästa tik. Kommentaren av domaren när vi gick ut från ringen: She´s very nice!
Väldigt fin kritik fick hon också! Hon är född till stjärna!

Nu närmaste dagarna är det dock Jonna som ska stå i rampljuset. Älgjakten är i full gång och jag är i Sollefteå nu och imorrn ska jag och Jonna ut i älgskogen och förhoppningsvis så ska hon få göra några eftersök. Första gången hon får gå skarpa spår. Nu hoppas jag ju såklart inte att de blir några skadeskjutningar utan hon ska få spåra från skottplats fram till död älg. Om nu inte nån råkar missa så de blir riktigt skarpt!


Dags att hoppa i säng så man kommer upp när väckaren ringer imorrn 05.00!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0