Underbara vinter!!

Åh det har varit så himla fina dagar här nu. Solen lyser och de är så härligt!! Det är dock lite kallt, men man får verkligen energi av ljuset!
Har precis kommit hem från en jätterolig skidtur! Det var väldigt kallt, men de gjorde inget för hundarna var så himla duktiga idag! Har testat en ny metod. Jag lägger en låda med leksak och godis i slutet av spåret som hundarna får när vi kommer i mål. Tänker att det ska tagga dom att dra mer för att snabbt komma fram till den. Har bara gjort det två gånger, hittills har det funkat väldigt bra!
Dirie började dra direkt från starten, sen tog hon det lite lugnare en bit, men sen andra halvan av spåret drog hon nästa hela vägen och sprang som en tok! Sen satsade hon gärnet i sista kurvan in på upploppet och där händer det nåt så vi kraschar! *haha*.. När jag hade trasslat mej upp igen så tog vi sista biten på upploppet. =)
Andra varvet satte jag på Imani selen, men dom fick springa lösa båda två ända till sista 200 metrarna. Där kopplade jag fast Imani och så fick hon dra sista biten. Och det gjorde hon! Såååå duktiga! Blir så glad och stolt!

Igår var jag på pudelklubbens årsmöte, efter det bjöd dom på middag på Great Eastern. Vi åt mongolisk och kinesisk buffé. Grymt god mat! Jag åt och åt =) Sen drog jag och Maria till med en efterrätt också. Det blev friterad ananas och vaniljglass!
Nu är det snart dags för skidskytte.. spännande!! =) Ska mysa ner mej i soffan med hundarna och lite te!




Kommentarer
Postat av: Therese & co

Det låter som om ni har himla roligt i spåret, önskar att jag kunde åka skidor...men nästa vinter kanske det går bättre. Meya gillar också att dra (inte Alina, men hon ville gärna springa först i spåret när vi åkte förrförra vintern;)

2011-02-16 @ 16:02:30
Postat av: Fillie

Ja, jag tror att den ska vara gratis :) Vi hade den iaf en dag, bara sådär. Hehe!

Va kuuuul :D Ja, de gör vi absolut! Vet du när du kommer? :)

Puss

2011-02-21 @ 21:20:39
URL: http://feliziaaslund.bloggagratis.se
Postat av: Fillie

Hehe! Vet inte om min kommentar blev sparad så jag skriver igen :)

Jag tror att kanalen ska vara gratis. Vi hade den iaf helt plötsligt en dag. Hehe!

Jaa va kuul :D Det måste vi absolut göra! Vet du när du kommer? :)

Puss

2011-02-21 @ 21:23:39
URL: http://feliziaaslund.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0