Dirie gör framsteg i skidspåret..

.. och även jag gör framsteg. Ser ju så himla lätt ut att åka skate, men icke! Men de känns som jag börjar få kläm på det nu. Vi har åkt en liten runda varje dag den här veckan. Dirie blir bättre för varje dag. I måndags var första gången vi åkte utan att ha med oss någon annan hund. Hon drog inte alls lika bra då när hon var själv, men hon sprang framför hela tiden iaf.
I tisdags började jag ta med Imani så hon fick springa bredvid. Det har gått jättebra! Hon har skött sej utmärkt hela veckan. Dirie började dra lite smått då och sen har hon bara dragit mer och mer. Hon har blivit mest taggad i slutet av spåret. Jag brukar kasta en leksak till henne när vi kommer till målet så de är nog därför. Idag började hon  galoppera sista 300 metrarna och drog som tusan!
Det är så roligt att åka skidor med vovvarna! Och ju mer vi lär oss desto roligare blir det! =D
Nu ska vi vila nån dag och sen nästa gång ska vi utöka och köra dubbla sträckan!




Kommentarer
Postat av: Fillie

Tack gulla :)

Va härligt med skidåkningen. Jag vill också! Men jag tror att de skulle gå lite för fort me mina. Haha! Skulle nog braka ut i skogen och slå ihjäl mig :/

2011-01-20 @ 08:29:05
URL: http://feliziaaslund.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0