Skidåkning och Drag med Dirie

Imorse åkte jag och Helena till Nydala för att åka längdskidor och testa att dra med Zelda och Dirie. Tanken var nog att vi skulle åka ett kortare spår som var 2 km, men vi missade avfarten och fick då åka nästan 9 km istället. Dirie hade inte så mycket driv framåt i början, utan sprang mest vid min sida, men sen kom hon igång mer och mer. När Helena och Zelda kom före oss så gick det mycket bättre och när dom försvann helt blev Dirie jättetaggad och då började hon dra ordentligt! Hon var riktigt duktigt vissa sträckor! Efter några fler turer har hon nog byggt upp motivationen att dra mer!
Jag fick låna ett par turskidor av Helena som inte gled så bra så det blev nog jobbigt för Dirie att dra också. När hon riktigt drog iväg så blev de nog för tungt för henne att hålla i de så länge. Plus att jag orka inte staka så fort heller.. haha! =P
Ska investera i ett par egna skidor så vi kan åka ordentligt sen! Det var riktigt roligt!
Känner mej dock ganska mör just nu, och jag antar att de kommer inte precis kännas bättre om så där två dagar.....

Har ju även köpt mej en spark. Tanken är ju att hundarna ska dra den också. Lilla Imani är ju dock för ung än för att börja dra. Men jag ska träna henne att dra en dunk med lite vatten i bara för att hon ska lära sej att dra något bakom sej. Och sen nästa säsong ska hon få hänga med på skidorna också. Hon har mycket drag i sej så jag tror inte de kommer bli svårt att motivera henne att dra!
Jag får träna den här vintern att åka skidor nu så jag är stadig sen när ja ska dra med två. Då lär det gå fort! Men jag ramla inte en enda gång idag iaf. Det var när nån gång, men jag lyckades stå på benen =)








Kommentarer
Postat av: Maria

haha..jobbigt att missa avfarten men de tyx ju ha varit ett kanon åk iaf! =) jo, men de är jag som ritat..hehe..en ny hobby liksom bah! :P pusspuss

2011-01-03 @ 23:57:10
Postat av: elin

åhh va mysitg! ha tänkt åka längdskidir hela julen men jag ha ju heller inga ännu... =(

kolla min blogg och va med å tävla och vinn hudvård! de ä svinbra produkter!

puss gulla!

2011-01-04 @ 19:35:45
URL: http://elinmalmsten.blogg.se/
Postat av: FowZie ♥ ~ felicia aulén

Disktrasor är som elefanter, dom går inte riktigt med på vad man säger =)

2011-01-07 @ 20:28:23
URL: http://feliciaaulen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0