Lydnadsträning.. årets första!

Idag har det varit en riktig tränar-dag! Efter jobbet åkte jag till Nydala och mötte upp Jenny för att åka skidor. Hon fick testa att köra lite drag. Hon fick ta Dirie och så åkte jag med Imani. Kul att köra med båda hundarna samtidigt! Gick ju hur bra som helst! Eftersom Imani inte får dra så mycke än, så åkte vi bara så 2 km och sen tog jag Dirie och Imani fick vara lös. 6 km totalt blev det.. Underbart!!

Sen var det bara hem och laga middag. Hade tänkt laga baconlindade sparrisar med kycklingfilé ock klyftpotatis.. Har ju längtat hur länge som helst efter att äta min sparrisar och nu när jag tog fram dom så var dom dåliga.. =( fick bli baconlindade kycklingfiléer istället, och det blev nog så bra!
Efter middan drog jag och dogsen till Biltemas parkering för lite lydnadsträning. Vi blev 7 st på träningen idag! =) Dirie skötte sej exemplariskt! Vi har inte tränat sen i november och ändå satt allt.. tom bättre än när vi slutade! Dirie var nååågot taggad! Nu kommer motivationen för lydnadsträningen krypandes tillbaka också!
Imani var mest fläng som vanligt, men vi kunde träna lite småmoment iaf, som hon var väldigt duktig på och Jonna fick mest brilljera ;)
Jonna är för övrigt med i Hundsport´s nyaste nummer, kolla in det!




Dirie på lydnadstävling i Nordmaling 2009. Underbar bild tagen av Anders Lundmark! =)






Kommentarer
Postat av: Marajja

Woho! Då ska jag kolla upp de i hundsport..kul!=)och ja,vilken härlig bild :D

Men nu tycker jag att du ska boka en Sonisphere biljett och komma till Sthlm den 9 juli!!

Vore super skoj=))

puss!!

2011-03-09 @ 00:43:24
URL: http://miaria.blogg.se/
Postat av: Therese & Co

Kul att vi blev så pass många som vågade trotsa isvindarna! Ska kolla Hundsport på en gång! Jonna är en riktig liten kändis! =)

2011-03-09 @ 09:20:40
URL: http://domestictherese.blogspot.com/
Postat av: Fillie

Men sötan då :) Hopp Dirie!

När kommer du nu då? Blir de på lördag? Partaj hos oss då :) Wööoowöööw!

Puss

2011-03-10 @ 13:51:55
URL: http://feliziaaslund.bloggagratis.se
Postat av: Brallan

Taack gulla :) Hahah, jaa, de är bra roligt! De va inge stackars mig, tycker sömnprat är bland det roligaste som finns ;D Fint kort o duktiga vovvar! Ses ikväll, wiiiiiiie!! Pussar

2011-03-12 @ 11:25:22
URL: http://malinstenbergs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0